Expertise New Business Development specialist Philippe Felleman

Philippe stenoa portret

Philippe Felleman, oprichter van Stenoa

Sinds ik in 1992 ben begonnen met werken bij Transavia is het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten mijn passie. Inmiddels houd ik mij alweer een aantal jaren als zelfstandige new business development specialist hiermee bezig.

Voor o.a. Postbank Zakelijk, Martinair, ING, Nuon, Transavia, RWE (Essent), Post.nl, De Zorgzaak, Mediq heb ik mooie dingen mogen doen.

Multi inzetbaar in een ontwikkelingstraject

Niet alleen als strateeg maar juist ook als pragmatische doener. Het is mijn specialiteit om van niets iets te maken. Door mijn kennis en ervaring over de verschillende procestappen van de innovatie tunnel ben ik multi-inzetbaar; van projectleider tot implementatie manager. Gedreven, enthousiast, mensen mens. Ik krijg het wel voor elkaar. En als ik de specifieke kennis niet in huis heb dan heb ik een uitgebreid netwerk van specialisten om mij hierbij te helpen.

Als ondernemer houd ik me aan Sociaal ondernemerschap:

  • winst mag, maar de financiële doelen staan ten dienste van de opdracht, het vergroten van de maatschappelijke impact.
  • bestuur en beleid zijn gebaseerd op een evenwichtige zeggenschap van alle betrokkenen
  • fair naar iedereen
  • bewust van haar ecologische voetafdruk
  • is transparant.

Profiel

Kernkwaliteiten zijn ondernemingsgeest (“hands-on”), mensgerichtheid en organisatietalent. Daarnaast ben ik sterk in het aansturen, coördineren en motiveren van betrokken partijen.
Ook ben ik bekend met het werken in grote organisaties in diverse branches. Organisatorische ervaring heb ik zowel binnen als buiten mijn professie.

Mijn klanten en werkgevers waarderen mijn vermogen om:
– snel tot de kern te komen;
– met een onafhankelijke blik ideeën te vertalen naar concrete plannen en acties;
– waar nodig de plannen en acties succesvol uit te voeren samen met interne en/of externe partijen.

Een echte people manager, betrokken en loyaal zijn andere typeringen die ik vaak hoor.

Nevenactiviteit

Sinds 2001 ben ik bestuurslid van NIMA Experience Marketing